سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمک

تئوری پنجره شکسته

    نظر
Broken Window Theory

دسامبر سال 1984 است. سرما در نیویورک بیداد می کند. میزان قتل و تجاوز در نیویورک 70? بیش از شهرهای دیگر آمریکاست. اپیدمی کرک (Crack Epidemic) و مواد مخدر شهر را در چنگال خود می فشرد. مرد جوانی به نام برنهارد گوئتز (Bernhard Goetz) وارد ایستگاه مترو در تقاطع خیابان چهارده و هفده می شود. مردی باریک اندام و سی و چند ساله که شلوار جین بپا دارد و بادگیری نیز بر تن کرده است. چهار مرد جوان سیاه پوست بخشی از قطار را برای خود قرق کرده اند در حالی که بقیه مسافران از ترس برخورد با آنان همه در گوشه دیگر واگن نشسته اند.


نظریه بی نظمی در سازمانها

    نظر
کاربرد نظریه بی نظمی در سازمانها

نظریه آشوب زاییده تغییرات ایجاد شده در دانش بشر و تغییر ماهیت محیط کار است.در شرایط در حال تغییر امروز، سیستم های بی نظم در ارتباط با محیط خود همچون موجود ات زنده عمل می کنند و برای رسیدن به موفقیت همواره باید خلاق و نوآور باشند.مدیران باید با نگرش نو، مدل های ذهنی خود را متناسب با ویژگیهای سیستم های آشوب گونه تغییر دهند که در آن صورت خواهند توانست دنیای فراروی سازمانها را با گذشته آن متفاوت سازند.سازمانهایی که تمایل دارند به سازمانهای آشوب گونه تبدیل شوند باید به هوشمندی جمعی کارکنانشان تکیه کنند.تغییر فراگیر و پویا به موازات رشد دانش و اطلاعات در سازمان نیازمند خلاقیت و نوآوری مستمر است.در شرایط ناپایداری و نظامهای آشوب گونه باید فرآیند محوری را در سازمانها مورد توجه قرار داد.مهمترین نقش مدیران در سازمانهای آشـوب گونه بسترسازی و ایجاد زمینه های عملی یادگیری مستمر سازمانی است.


پارکینسون

    نظر
چگونه از قانون پارکینسون به نفع خود بهره ببریم

زمان انجام یک فعالیت تا وقتی که برایش زمان در نظر گرفته ایم طول می کشد… اگر به مبحث بهره وری علاقه مندید  قاعدتا با “اصل پارکینسون” آشنا هستید. پارکینسون، نامِ یک قانون مهم در روانشناسی و مدیریت است. این اصل در سال در سال 1985 توسط سی نورتکوت پارکینسون (Cyril Northcote Parkinson) نویسنده و مورخ انگلیسی مطرح شد، پارکینسون در مقاله ای اشاره می کند که تعداد کارمندان یک نظام بوروکراسی سالانه 5 تا 7 درصد افزایش پیدا می کند بدون اینکه میزان کار آن سازمان افزایش پیدا کند.بد نیست بدانید بین قانون پارکینسون و بیماری پارکینسون هیچ ارتباطی وجود ندارد، اگر چه هر دوی این ها به افتخار کاشفانشان نام گذاری شده اند.
قانون پارکینسون: زمان انجام یک فعالیت تا وقتی که فرصت برای انجام آن در نظر گرفته ایم طول می کشد… این قانون می گوید، معمولا افراد تمایل دارند کاری که به آن ها محول شده را تا پایان تاریخی که از قبل برای انجام آن تعیین شده، به تعویق بی اندازند.  این بدان معنی است که مثلا اگر شما یک هفته برای انجام یک فعالیت 2 روزه زمان بدهید (از لحاظ روانی) پیچیدگی و سختی این فعالیت به میزانی که یک هفته تمام وقت شما را پر کند افزایش می یابد… اگرچه ممکن است در زمان اضافی در نظر گرفته شده بجز تحمل فشار و استرس ناشی از انجام آن کار، هیچ کار اضافه دیگری انجام نشود. بنابر این با تخصیص دادن زمان مناسب برای انجام هر فعالیت، هم زمان بیشتری به دست می آوریم هم از لحاظ روانی پیچیدگی ها و دشواری ها و استرس های ناشی از آن را می کاهیم…


وظایف مدیریت

    نظر
وظایف:

هنری فایول، صنعتگر فرانسوی، چنین اظهار داشت که همه مدیران، پنج وظیفه یا کار، انجام می دهند: برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری، هماهنگی و کنترل. امروزه، این کارها را به صورت چهار وظیفه:

  • برنامه‌ریزی
  • سازماندهی
  • رهبری
  • هماهنگی
  • کنترل

بیان می کنند.


چگونه فروش موفقی داشته باشیم؟

    نظر
علی حضوری / ماهنامه بازاریاب بازار ساز

    ما همواره در حال فروش محصولی هستیم. این محصول می تواند تولید کارخانه ­ها و بنگاه­ها و یا  ذهن و استعدادهایمان  باشد.در نتیجه همه ما برای فروش بهتر نیاز به آموزش داریم.

بازاریابی و فروش محصول به اندازه تولید محصولات و خدمات و گاهی بیشتر ار آن اهمیت دارد. پیدا کردن مشتری برای محصول دارای پیچیدگی­هایی است که فروشندگان کارکشته معمولا به خوبی از پس آن بر می آیند و سهم بزرگی از بازار را در دست می گیرند.

ما خواهان آن هـستـیم که در هنگام فروش همه چیز عالی و بـه بـهتـریـن نحو پیش رود و از آن مهمتر، میخواهیم پاسخ مشتری مثبت بـاشـد.

ایـن نکـات را هــنگام فروش مد نظر قرار دهید تا شانس موفقیت شما افزایش یابد:

 

ظاهری آراسته و مرتب و مناسب داشته باشید

مشتری، اولین احساس در مورد محصول را در اولین برخورد با فروشنده آن بدست می آورد. لذا پوشیدن لباس مناسب و مطابق با عرف که مشتری احساس کند، محصول با ارزش است، از اهمیت بالایی برخوردار است.

مطمئن گردید که مشتری مناسبی را برای فروش محصول برگزیده اید

باید انرژی و هزینه­هایتان را محدود به مشتریان بالقوه ی موجود در بازار کنید و تمرکز خود را بر روی مشتریان احتمالی بگذارید.

 

مسلط  بر ویژگی های محصولات یا خدمات خود باشید

ابتدا باید فروشنده، محصولات و خدمات خود را به خوبی بشناسد و ویژگی­ها و نقاط مثبت آن­ها را به خاطر بسپارد. نداشتن توانایی پاسخ­دهی به سوالات و مسائل مشتری یکی از موانع فروش است. لذا با جزئیات محصول به خوبی آشنایی داشته باشید.

 

اجتماعی باشید

فروشنده باید خود را برای رویارویی با هر نوع مشتری آماده کند. زیرا مشتریان دارای ویژگی­های رفتاری مختلفی هستند، مانند مشتریان پولی، احساسی، منطقی، چانه­زن، کمال­طلب و ...

لذا برخورد با هر مشتری دارای روش­های مخصوص به خود است که فروشنده باید با آنها آشنایی داشته باشد.

 

به چیزی که عرضه می کنید، اعتماد داشته باشید

مشتریان در مواجهه با شک و تردید فروشنده نسبت به محصول خود، دچار شبهه و احساسات منفی می شوند. اطمینان و اعتماد فروشنده نسبت به محصولش می تواند محرک فروشنده و ایجاد شور و هیجان  برای معرفی محصول به مشتری شود.

 

پیشنهاد خود را از حفظ نکنید

 فروشنده باید دنبال رفع نیازهای مشتری باشد و روی آنها متمرکز کند، نه شمردن هر ویژگی محصول و خدمت که گاهی مشتری در آن لحظه، احساس نیازی به آن ویژگی نمی کند.. مشتری نیاز دارد تا سوال­های خود را بپرسد. سوال­های مشتری بهترین منبع برای شناسایی ویژگی­های رفتاری و نیاز­­های مشتری می باشند.

نیازهای مشتری را پرسیدن و یا یادآوری نیازهایش، به او این حس را القاء می کند که هدف، رفع نیازهایش است.

فروشنده موفق، مشاور مشتری است نه فروشنده محصول به هر طریقی.

 

همواره صادق باشید

دروغ گفتن درمورد ویژگی­های محصول و پنهان کردن جنبه­های منفی آن، نمی تواند وفاداری مشتریان را به همراه داشته باشد. بیان خصوصیات منفی و مثبت محصول و تمرکز بیشتر روی جنبه­های مثبت و بزرگنمایی آنها می تواند اعتماد مشتری را جلب کند.

 

انتظار همه نوع پیشامدی را داشته باشید

اگر پاسخ مشتری منفی بود، مایوس نشوید. هـمـواره احـتـمال آن کـه مشتری"نه"بگوید وجود دارد. اما دلسرد نشوید با او صحبت کنید و علت عــدم خرید وی را جـویا گردید. وی ممکن است تـنـها بـه زمـان بـیشتـری برای فکر کردن نـیـاز داشتـه بـاشـد درواقع جواب "نه" مشتری بعضی وقت­ها به معنی "اکنون نه" است.در نتیجه پل ارتباطی با مشتری نباید خراب شود.